Wednesday, January 2, 2008

2 Januari

Idag är det den andra Januari och det har precis gått en vecka sedan jag lämnade det lilla huset på Katoomba Crescent numero 28 i den tidiga morgonen. Jag hade ju hajpat upp att juldagen skulle vara sista dagen jag åt kött men min snälla värdmor hade erbjudit sig att gå upp lika tidigt som mig och göra lite rostade mackor med julskinka, så jag kände att det kanske var mest passande att tumma på principerna (innan de ens hunnit komma till effekt).

Just nu sitter jag hemma hos Emmas farsas hus här i Brisbane och knattrar iväg på min laptop. Själv gick jag upp för en timme sedan och tog en lång (och därigenom nästan olaglig) dusch varefter jag sen slängde en massa tvätt i maskinen. Jag var så smutsig att jag fortfarande är smutsig efter duschen, på den nivån är det gott folk.

Igår kom vi hem från Woodford. Jag vet inte ens var jag ska börja när jag ska berätta om den festivalupplevelsen, men jag kan ju säga att Hultsfred kan bara gå och klia sig i jämförelse. Speciellt när man jämför storlek - Woodford drar 100 000 besökare och den pågår i en vecka. Något som jag blev djupt imponerad och förvånad över var hur rent och snyggt allt sköttes, det var knappt så man kunde hitta cigarettfimpar längs promenadstråken. Och toaletterna sen! Jag har till och med sluppit hemska bajamajor from hell, allt jag besudlat har varit fläckfria muggar och pissoarer (utan fimpar i) som står i små sjyssta skjul där det alltid fanns tvål i behållaren.

Jag skulle vilja skriva om 1, människorna - 2, musiken - 3, sysselsättningen - och 4, leran men jag antar att jag får ta och göra det vid senare tillfälle, för just nu står Emma i duschen och min mage skriker efter föda. Är man en gentleman så meckar man väl ihop nachos lagom tills hon blir klar men en sådan är man ju tyvärr inte, men jag ska i alla fall ta med henne och se The Golden Compass idag efter att jag dragit med henne till the Laundromat där jag ska torka alla mina blöta kläder.

Imorgon flyger jag till Nya Zealand och då kan jag förhoppningsvis skriva lite längre om festivalen, fast först måste jag ta tag i det där inlägget om Adelaide som jag la på hyllan i frustration över att bilderna var så svåra att ladda upp.

cya
(postat 4:e Januari)

No comments: