Wednesday, January 9, 2008

9 januari

Vem var det som sa att man inte kan styra vartåt vinded blåser, men att man kan justera seglen? Oavsett så har vinden minst sagt vänt.

Här på Charlie B's finns det massor av gratis mat!

Valet för min middag kommer bli svårt, ris med soja eller min egna pasta tillsammans med gratis 'vegetarian gizzard'. Paketet är på kinesiska eller koreanska, och innehållsförteckningen säger noll fett, noll protein och två kolhydrater. Vad resten består av vet nog bara gud och bagaren. Har du något tips så upplys mig gärna.

Och tro't eller ej, till min lilla eftermiddagsskrivstund har jag faktiskt fika! En kopp fräsigt kaffe som smakar som mjölk med Kahlua, inte illa om jag får säga det själv.

Jag lämnade inte Stonehurst i någon ståtlig parad om det var någon som trodde något sånt. I förrgår när jag skulle gå och lägga mig såg jag att mina prylar inte alls låg i min säng, utan i en hög bredvid! (istället för i en hög ovanpå tål att sägas) Det visade sig att nån jävla tysk hade pissat in sängen som sitt revir genom att lägga sin fula korgflätade Billabonghatt där. När jag med skeptisk värdighet väl ovan min ålder frågade varför han trodde sig ha rätt att göra så visade det sig att han inte kunde något vidare mycket engelska.

Med talesättet 'don't argue with idiots, they will only drag you down to their level and beat you with experience' så lämnade jag min skoltyska på dess dammiga hylla och gick till receptionen istället. Detta var ungefär kvart i ett på natten.

Fritz hade tydligen tyckt sig ha rätten på sin sida för att hans grupp om fem skulle få sova i samma rum, och stackars receptionisten suckade bara oh shit och tog sig för pannan när han kikade på datorn. Jag blev erbjuden rum 45 istället för rum 1. Foglig som jag är gnällde jag inte ens om ersättning.

Rum 45 låg inte i huset bredvid, utan huset bredvid det. Fan vad schmutt att få ett eget rum så här till sista natten tänkte jag, med ett så högt nummer som 45 måste det ju typ vara motellets motsvarighet till presidentsviten jag fått.

Icke sa Nicke, jag hamnade i ett rum med lika många sängar fast på halva uttrymmet. Den enda lediga var den gnissligaste i Nya Zealand. Jag sov inte bra men jag sov länge.

Jag missade utcheckningen. Jag fick pynta för en natt till.

No biggie tänkte jag och tänkte att jag flyttar ut i morgon, så jag knatar ner och avbokar mitt rum på Charlie B's. 'Failure to notify within 24 hours' hette det, och där satt jag med två sängar i två olika hus, båda betalda.

Hur som helst blev det en rätt vacker dag ändå.

No comments: