Monday, January 7, 2008

7 januari

tänk vad mycket tid jag har att skriva här nere. Man skulle ju kunna tro att det blir värsta grejen för bloggen att den blir uppdaterad typ varje dag från Nya Zealand, men faktum är att jag inte direkt har något att skriva om.


Gårdagens köp-ingenting-projekt gick bra. Det var inte spännande. Idag gick jag på stan och köpte tvål, tandborste, en påse pasta, en burk pastasås och en burk risifrutti utan frutti. Och en glass köpte jag också, kalaset gick på 22$.

(Det är lustigt, egentligen ska dollartecknet stå framför kostnaden, som ett spanskt utropstecken, men jag väljer att köra lite Boratstyle eftersom det känns mer naturligt)

Sen unnade jag mig en kopp kaffe för tre dollar till. När jag blev serverad hajade jag till över att det var den fjuttigaste flat white jag någonsin sett, men den var grymt god. Mycket starkare än vad vanliga är.

Yep så ungefär så är det. När jag frågat runt om lite korta anställningar faller jag på att jag inte har något Nya Zealändskt arbetsvisum, jay! Jag har dock en sista chans; jag har fått numret till en kille som äger en sån där gummisnoddstrapets där man hänger upp kidsen som dom får volta sig illamående medan mamma och pappa tar en kaffe, och han ska jag ringa om några timmar. Håll tummarna för mig.

Ett annat spänningsmoment i tillvaron är att jag tänker checka in på ett annat motell imorn (som ligger typ 30 meter neråt gatan). Nu har jag sett Stonehurst, och dessutom kanske man slipper den här jävla brainwashradion dom hängt upp överallt. I och för sig är den helt okej för stunden eftersom Eagle Eye Cherry's Save Tonight spelas, men det var den inte för en stund sen och det kommer den inte vara nästa. Den har liksom förbrukat sin bra-låt-energi nu och behöver ladda i några timmar.

Juste, en sista grej. Jag ser fram emot kvällens hygienrutin nåt så extremt eftersom jag har köpt en tandborste. Först glömde jag tandkrämen till Woodford och sen glömde jag tandborsten i Brisbane, så de sista dagarna har jag bara gnuggat lite trött i käften med mitt pekfinger på morgonen. Det funkar rätt bra, för jag misstänker att mer än halva grejen med att borsta tänderna är den psykologiska kicken av mintsmaken, och den får man minsann av fingerborstning, men grejen är att det typ hänger så mycket skit mellan tänderna att det ser ut som att jag har en mustach i truten nu.

Ikväll ska det borstas som aldrig förr!

Spänningen är som sagt olidlig...

No comments: