Wednesday, January 30, 2008

Egotripp i Nelson. Nelson revisited

har sitter jag och hamrar po ett helt hemskt tangentbord sm man for anvanda en hel del vald for att overtyga om vilken boksta man vill ha var. Usch, och jag som ar varsta stressad over att behova vara snabb.

Naval, far val sammanfatta lite. Jag har ett utkast till ett blogginlagg om nar jag var i Nelson den forsta gangen, och det handlar om hur jag motte Matt jag senare tog en lang skogspromenad med, och Ross den engelska rockstjarnan, och Brendan som ar en indian/irlandar-kinesisk amerikanare, och jag ska val publicera det senare so att det blir lite rdning po saker har, men men;

Igar fick jag boka om flyget hem igen, men kann ingen sorg for mig Goteborg. Jag bestamde mig att fordriva den narmsta tiden med prog trancefestival i Nelson och liftade tillbaka hit fran Picton. Jag ska aterkomma senare med karta och so...

Vilka traffar man inte nar man ar tillbaka po Paradiso Backpacker's da? Och till raga p allt stotte jag po en bunt irlandare jag var ute en kvall med i Christchurch. Tjejen (som var svensk) sm stod bakom kassan blev makta imponerad over alla jag kande, och jag tyckte att allt var po topp.

Fast jag tycker att jag fortjanar det efter min lift fran Motueka till Picton, och min ytterst daliga tur idag fran Picton till Nelson. Hur sm helst hade jag ruggig tur nar jag stod mitt i ingenstans och borjade inse att jag skulle fo bre ut min nyinkopta sovsack i en vinodling eller nat till natten. En skruttig gammal bil stannade, och den kordes av vad sm sog ut som en Maori, och ingen troja hade han heller. Shit tankte jag...

Men givetvis visade det ju sig att det va en toppenkille som fiskade musslor till vardags och vi bestamde att vi skulle hooka upp igen pa mandag. Niceness...

Blah, jag vill skriva sa mycket mer. Hatar att behova stressa sa har, speciellt nar jag har sa mycket att beratta. Kanner mig som en unge som drar i den ointresserade morsans klader och ropar 'titta titta! Men kom igen nu da - fort!'

det har var 5-minutersversionen, nar jag kommer hem far vi ta en lang kvall eller nat dar jag berattar hela historien med fler adjektiv

No comments: