Friday, September 21, 2007

When the things you own end up owning you

För tillfället slits min uppmärksamhet mellan Fight Club och att blogga. Jag måste medge att jag är en av dom som skryter om hur många gånger dom sett filmen i fråga, men jag måste vara extremt ouppmärksam för att gilla den så mycket. Det var först sist jag såg den (typ 10:e gången) som jag märkte jag att det var Tyler Durden som flimrade förbi i början av filmen när berättaren lider av insomnia (som jag efter ungefär 5-6 tittningar la märke till aldrig nämns vid sitt namn)

Kvällens vinkel var att se filmen med alla röster avstängda. Jag får gåshud av alla kluriga ljudeffekter och jag vill meddela att filmens tonsättaren är ett geni av guds nåde.

Nåväl, nu har mitt vårlov börjat, the September Holidays. Igår torsdag slutade jag skolan på eftermiddagen för att vara ledig i två veckor och börja igen på tisdagen. A great cause for celebration.

För att toppa sockerkakan med strössel har värdpäronen också åkt ut på camping. Det är inte så att det är att dom är borta som gör mig glad, utan snarare att Team Brown är ensamma hemma. Att vara ensam hemma på andra sidan jorden är lite av ett äventyr i äventyret. Ska snart steka en omelett till middag, och än känns det ruggigt coolt att knåpa sin middag på egen hand. Det är bara att passa på att njuta av det innan rutinen suger färgen ur det lilla nöjet.

Pja, i övrigt så har min kära mobiltelefon pajat. Mina goda försörjare hemma har goda skäl för att tro att jag är ett genuint klantarsel numer med tanke på all teknik som havererar. Till mitt försvar kan jag dock säga att min kära kamera fungerar igen nu när jag bytt ut budgetbatterierna i den.

Angående mobilen så glömde jag den hos min favvoflicka, som befodrade sin lillebror till budbärare eftersom vi går i samma skola. Tyvärr misslyckades han med sitt uppdrag eftersom jag hjälpte till att lasta ur en container med möbler istället för att närvara i skolan, men dag 2 var lyckan bättre. Ja, hans budbärarlycka alltså, min var det inte lika bra ställt med eftersom två rader knappar + av/på-knappen inte fungerade. Av/på-problemet löste jag genom att ta ur och sätta i batteriet igen, men kruxet ligger i att min pinkod innehåller siffran 3, en siffra som sitter i den felande raden. Det här har jag inte lyckats lösa än, men jag klurade ut att om min tur är enorm så innehåller min puk-kod inte siffrorna 1, 2 eller 3. Är detta fallet tror jag att jag kan fortsätta använda min Sony-Ericsson walkmanmobil precis som förut med lite trixande.

Ja, så så är det. Jag hoppas att jag kommer ha lite skojiga bilder att posta snart.

No comments: