Tuesday, September 4, 2007

självterapi

wow. Jag vet inte om jag just haft en nära-livet-upplevelse av något slag, eller om nån vessla spajkat mitt dricksvatten med preparat som mixtrar med serotoninhalten. Jag vet inte ens var jag ska börja den här gången.... (som du nog märker)

Kanske är jag bara ett mutantutskott från mänskligheten, eller är det vår största styrka att känna den största glädjen mitt i den största motgången? Jag tänkte nyss tanken 'att bara sitta här och lysna på den här låten är ju det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv'. Visst kan det vara så att mitt liv är en torftig skorpa i jämförelse med ditt, men det är så att livet (mitt) än en gång har spottat mig i ansiktet och sen gett mig en faderlig klapp på huvudet för att försäkra sig om att jag lärt mig min läxa.

Jag vettesjutton om jag gjort det...

Hur som helst så känns det bra mysigt i mitt svarta hål, där både bitterhet och självömkan är berättigade. Kanske känns ögonblicket så bra just för att jag svartmålar verkligheten så jag slipper komma ut ur min gömma, eller kanske för att jag äntligen blivit given en ursäkt för lite kreativt utlopp; befrielsen att skriva prosa och åtminstonde för ögonblicket säga till mig själv 'att jag skriver för stunden och är en konstnär'.

Ja varje ögonblick är ju, i sig, perfekt. Men ändå har de senaste känts renare på något sätt, och jag skulle ge mycket för att få veta just varför. Men nåväl, nu börjar färgerna blekna igen och trots att jag hatar det är det nog bäst att allt återgår till sitt normala tillstånd. Verkligheten gör sig påminnd, och allt vad det innebär med matteprov i veckan, jakten på den perfekta helgen och alla andra element i mitt ekorrhjul.

Trots att man har mycket att vinna på att strukturera sitt sinne genom text måste man nog också stänga boken och öppna ögonen och leva lite.

Leva lite genom matematikläxan
Leva genom en helt vanlig tisdagkväll
leva genom att sova
leva genom att gå upp och äta frukost
leva genom...

Och jag som bara skulle publicera min playlist... vojne vojne...
1. Bob Marley & The Wailers - 400 years (Jimpster Remix)
2. Jichael Mackson - The Grass is Always Greener
3. Manu Chao - Mi Vida [Proxima Estacion: Esperanza]
4. Rasmus Hedlund - Bumbadum [Dubpression EP]
5. Manu Chao - Le Rendez-Vous [Proxima Estacion: Esperanza]
6. Shinedoe, Innersphere - Phunk (Ricardo Villalobos Remix)
7. Manu Chao - Mr. Bobby [Proxima Estacion: Esperanza]
8. Alex Medina - Brodub (Vocals by Villtown) [Medusa EP]

Notera Etiketten

3 comments:

Anonymous said...

du kan nu räkna in mig i den stolta skaran av kamrater som klarat sig igenom hela donkey kong island!!! iförsig är väl de flesta andra som klarat det i 12-års åldern, men, men.

Anonymous said...

grattis tänker du lägga in det i ditt cv? ;) du suger fortfarande på tetris dock och det är det enda som räknas, måste säga att jag saknar ditt värdiga motstånd hampe :P hoppas allt är bra där nere, inte snackat med dig på ett tag nu

Anonymous said...

vi hade ju en bra snacking-sesh idag : ) Kom ner hit! Jag har värsta planen!!