Sunday, September 23, 2007

Fucking Harmageddon

En massa stackars munkar kommer förmodligen snart bli nermejade i Bhurma. Det är förmodligen första gången i theravadabuddhismens historia som munkar 'exkommunicerat' någon, nämligen militärer och folk som stödjer dem i just Bhurma. Exkommuniceringen sker genom att 'vända på skålen', munkarna håller sin allmoseskål upp-och-ner så att den som ska skänka dem något inte kan. Detta är något oerhört, eftersom buddhism menar att just generositet är det vackraste i människans natur, och att ge är att ta emot den största gåvan.

Men samtidigt är duschen i vårt hus helt jävla omöjlig att ha att göra med. Jag blir gaaalen, det är två olika rattar, en för kallt vatten och en för varmt. Fast grejen är bara den att varmt betyder kallt i början, sen vulkanvarmt för att efter ett halvt varv betyda kallt igen. Den kalla kranen har jag inte ens lyckats lista ut mönstret med efter två månader, den är bara helt jävla random rakt igenom. Jag blir så olycklig varje gång jag längtar efter en dusch, men istället får dansa ut och in genom strålarna för att inte få brännskador ömsom hypothermia.

Och sen verkar det dessutom som att någon ond tomte har skruvat om i vattenrören, för jag hade faktiskt blivit en baddare på att mixa sjysst duschtemperatur efter några veckor. Men so much for that, för nu är jag lika vilsen som Roger* Gustafsson i Torsk På Tallinn. Jag kan bara inte manövrera duschen, nästa gång svetten sprutar från varje por efter två 6-kilometersvarv runt fjället och jag längtar efter den där perfekta, svalkande 20 graders-duschen ska jag fanimig slita med mig Darcy in i badrummet så han får hantera spakarna och reglagen medan jag får mitt waterpleasure.

Men absolut värst av allt: när någon annan använder vatten i huset så flippar duschen ur totalt. Tänk dig att du står där och efter 20 minuter av skållning och kylschock äntligen hittat en acceptabel temperatur, ja då spolar någon i toaletten!! Den tar 5 minuter på sig att fylla tanken, så då är det värt att dra på med extra varmvatten. Eller, hur vet du att det just var en toaspolning? Det kanske bara var någon som fyllde ett glas med vatten, då har du just fuckat upp din temperatur genom att ändra den och kan se fram emot 20 minuter till av fixande och trixande innan du äntligen kan skölja tvålen ur dina svidande ögon.

Jag vill inte ens prata om hur det är att duscha när tvättmaskinen är igång...

Ja, och så brann ju två stackare inne när deras parhus brann ner i Dalarna,
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=696008

Inte nog med det, stackars fotbollsspelare blir trackasserade i vårt egna Solna!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=696254

Polarisen smälter! Mitt nästan favvo-djur isbjörnen kommer dö ut! Men neeeejee...

McDonalds, Coca Cola och Nestlé tar över världen! Deep shit!




Hmmm... Jag undrar var mina löpskor är?


Jaadu, vilken tragedi är störst?

Jag önskar att jag kunde göra sexiga länkar med namn istället för att visa hela innanmätet i länken med http, www och artikelnummer... Ja vart är vår värld på väg?

*Robert då.. meh.... traageediii

2 comments:

Anonymous said...

Robert Gustafsson döh :p sen som svar på förra blogg inlägg så kan det faktiskt vara välstädat oss white trash bara så du vet.

Anonymous said...

att du alltid är ett steg före mig, Martin =)