Saturday, May 12, 2007

Man versus Machine

I torsdags behagade sig min dator totalkrasha. Det var ju ganska jobbigt. Sen på fredagen vaknade jag upp med en nasty huvudvärk, huvudkudden kändes som en kantig sten. Sen vart det inte bättre heller som jag trott, utan sämre och sämre. Det höll på att urarta till en odyssé al á D-Fense (för er som sett den filmen) när en galen polack började skrika och kasta jengaklossar på särvåningen. Det mest störande är att polacken i fråga går i min, vanliga, klass.

Jag insåg att dagen var förlorad och vände hem, sluka en alvedon och kraschade i soffan för att ligga i dvala där några timmar. Sen gav jag mig på min trasiga dator. Så nu sitter jag här med en totalkvaddad hårddisk där inget jag lagrat finns kvar. Jobbigast av allt är att fixa alla musikprogram igen.

Här måste jag bekänna att jag bara äger ett program jag betalat för, och att det digitala stöldgodset i min dator faktiskt ligger på ett femsiffrigt belopp i svenska kronor. Jaja, den moraliska striden får jag ta någon annan gång, för det jag vill klaga på är hur jävla jobbigt det är att ladda ner allt igen. Dessutom kommer jag inte få samma versioner...

Snyft snyft, gnäll gnäll.

No comments: