Monday, May 14, 2007

Babylons Frestelse

Idag föll jag för den... Babylons Frestelse. Visst finns det massa olika sådana, men det finns just en som jag själv dragit mig för. Nästan alla har väl små ideologiska quirkar mot vissa grejer, somliga har massor mot det mesta medan andra inte verkar ha någon som helst.

Bland mina små egenheter sticker bland annat min ovilja till huvudvärkstabletter och smärtstillande upp, något jag inte tar förräns skiten verkligen blivit djup. Men, farligast av allt i min egna värld är ju endå kosttillskott. Jag klättrar och tränar mycket, käkar som en häst men bara vad mamma jord har att erbjuda. Jag känner flera starka klättrare, och flera vegetarianer. En hel del lyckas med både och, alltså behöver man inte glufsa kött i jakten på proteiner.

Med detta i sinnet har jag fnyst åt folk som käkar proteintillskott, och själv endast förunnat mig en (gratis) banan och ett glas vatten efter ett träningspass. Gainomax, vadå? Jag har ju bara kul, jag kommer inte bli världsbäst. Jag är au naturelle. Men hur som helst så idag, när det inte stod någon snapple i kylskåpet tog jag efter en stunds övervägande ut en gainomax med hallonsmak.




Satan vad god den var. Som smält glass, eller som milkshake. Kall, bubblig och len. Jag kände mig lite smutsig efteråt, men det var det nästan värt.
Speciellt med tanke på vilka groteskt stora muskler jag nu kommer få.
notera hur fräsigt jag fick in en bild på en gainomax också

1 comment:

Marta said...

Jag är väl lite likadan.
Eller jag dricket iofs ett glas multivitamin varje morgon, och sväljer ner en silicatablett för huden... och en betakarotentablett... och en omega3kapsel... ehrm.
Dricker inte gainomax eller hårt packade proteinbars med låtsas-chokladsmak i alla fall ;)