Friday, November 23, 2007

fisk


jag tycker den här serien beskriver rätt träffsäkert hur det är att stöta på kärleken när man är ute på äventyr med spikad hemresa. Men så länge man kan se humorn i det hela så är det väl inte så farligt. Eller närmare verkligheten; så länge hemresedatumet är mer än 6 månader bort är det inte så farligt. När katastrofen plötsligt står och knackar en på axeln kanske jag inte direkt tycker att serien är lika rolig längre.

Då kan man ju i alla fall alltid trösta sig med de andra 600 stripparna som finns på http://www.whiteninjacomics.com/.
White Ninja per presidente!

Huh ja - som jag så ofta sagt om sistens så har jag rätt mycket att fixa och trixa med angående la grande plan när det gäller ansökningar och byråkrati i största allmännhet. Nej, oroa dig inte, jag tänker köra igång med det gamla vanliga gnället om byråkrati som förminskar människan och hela den skiten. Och heller tänker jag inte ta hela rikets antimaskots Gunwald Larssons trademarkord i munnen: slipsfitta. Nu för tiden tror alla att ens kritik mot etablissemanget blir berättigad så fort man droppar slipsfitta.

Nej, jag har inget emot alla blanketter och allt vad man kan tänkas behöva göra. Jag tycker det är skönt att kunna följa väl utstakade riktlinjer och därigenom undvika att fucka upp för egen maskin. Jag är inte mer självgod än att jag vet att om jag skulle försöka ro det här projektet i land själv så skulle det inte funka.

Ett problem jag dock ror emot, och det är bara jag själv som valt kurs, är att jag valt att tjuvstarta min inspektion av Australien. Lite hastigt och lustigt blev jag bjuden ner till kusten i vänners lag, och dagarna efter jag kommit hem från det bär det vidare till Adelaide (där jag och brorsan ska bo hos en enligt utsago galen faster - great fun) Från allt detta kommer jag hem runt den 11:e December, och efter det har jag exakt 24 dagar på mig att få ordning på allt vad jag kan tänkas behöva innan jag åker till Nya Zealand.

Men jag menar om du skulle bli bjuden till ställen med namn som 'The Gold Cost' eller 'Surfer's Paradise' då är det väl inte direkt så att man kan tacka nej, eller?

No comments: