Wednesday, July 18, 2007

now don't muck around kids

håhå jaja, jag sa till hemmabasen att jag nog väntar veckan ut innan jag författar ett mail om hur mina första skoldagar har varit, men jag kände bara för att hålla bloggen lite up-to-date. På engelskan idag var läraren noga med att gång på gång poängtera vilka fördelar författare som skämtar om sig själva får i sitt skrivande. Och den Australienska attityden; antingen drar man ner sig själv på en nivå man skämtar om, eller så gör andra det. På ens bekostnad.

Tyvärr har de flesta av mina skämt i skolan varit på skolans bekostnad, så som ett tecken på att jag ska 'bättra' mig lägger jag härmed ut en bild på mig själv i den omtalade skoluniformen:

(bättra mig från den jag är? Jag är egentligen på tok för nöjd med mig själv för att göra det...)

Så nu förväntar jag mig lite karmautjämning ärligt talat, liksom för att slippa elaka skämt från de andra pågarna. Är det bara jag eller ser jag lite ansträngd ut? Obekväm? iiiiinte då.

Den utlovade bilddagboken blir tyvärr inte eftersom husets snigelinternet kan tråka ut t.o.m. en efterbliven sköldpadda. Men jag ska försöka pilla in lite fler bilder här istället.

Måste skämta lite mer på min egen bekostnad.... se vad det får för positiva effekter...

2 comments:

Anonymous said...

this is why i`m hot!:)

Anonymous said...

I'm to sexy for my hat, to sexy for my shirt, to sexy I'm so sexyyyy