Wednesday, July 11, 2007

Juli 8 (en liten recap)

jaadu, var ska jag börja? Sen sist har jag tackat adjö till min hemö, packat och flugit i ca. 40 timmar och flyttat in i en helt ny familj. Sammanfattningsvis har nästan allt gått jättebra, jag trodde aldrig att man kunde ha så kul på Ekerö, och (tyvärr på ett vis) visade sig mina vänner sig från sin bästa sida. Jaha, nu kommer man ju sakna er också, jävligt bra det...

Jag hade 23 kg packning att ta med och 5 kg hand bagage, först trodde jag att det inte var nåt problem, men sen timman innan vi åkte till arlanda insåg jag att jag hade typ 10 kg övervikt som jag fick snabbanta. Då var den psykiska kollapsen nära, men det löste sig. En annan som däremot fick en psykisk kollaps var en kille som satt bredvid mig på planet, vi fick en sån extremt äcklig jävla turbulens att alla trodde vi skulle dö. Jag var läskigt nära att börja ge löften till gud för att få överleva, men lyckligtvis hann jag inte det innan planet stabiliserades. Hur som helst blev den här stackars killen helt livrädd och fick små skojiga piller av flygvärdinnorna. Dom fungerade perfekt, för han sov 10 timmar i sträck, och vaknade bara upp några gånger och fnissade lite innan han somnade om.

För att sedan snabbspola framåt ett par dagar så har jag haft fullt upp här. Jag vet inte om det är min värdfamiljs avsikt att hålla mig konstant sysselsatt, eller om dom bara är på gränsen till hyperaktiva, men jag har haft fullt upp. På ett bra sätt. Idag lärde Stephen (värdfader) mig att surfa. Vågorna var ideala, och förmodligen är Stephen en rätt bra instruktör, för jag lärde mig tydligen väldigt fort. Jag var på fötterna på tredje försöket : )

Dock slutade jag efter femte åket (haha säger man åk?), quit while you're still ahead sa jag. Hade sett Layer Cake kvällen innan.
Quit while you're still ahead.

No comments: