Thursday, July 12, 2007

mobilitet är nyckeln

jag sitter med min dator nästan lika mycket som jag gör hemma nu. Kanske för att det är vinterlov här, men ändå. Pratade med en annan utbytesstudent (över msn) om att vi kommer bli msn-nördar som läser dn.se och chattar på svenska istället för att t.ex. bli solbrända eller krama kängurur. Igår blev jag erbjuden att följa med ut och skjuta ihjäl kängurur i September, fast jag kan ärligt talat inte säga att jag är så värst sugen.

En sak Australien lärt mig är att bärbara datorer spöar skiten ur stationära any day of the week. Den här dagen började jag med att ta med datorn ner och käka lite frukost, och till min stora glädje hittade jag ett paket Kellogs Allbran som var så nyttigt att det såg ut som hundmat. Till skillnad från dom andra fettoflingorna med socker och honung på som finns i skafferiet som kallas för weightwatch och Iron Man... Hursomhelst, kostfiberfrulle med dn.se. How nice isn't that, eh?

Vidare med en rykande kopp te till min plats i soffan där jag gosar in mig i ett duntäcke och fortsätter med alla viktiga saker jag har på gång. Skriva blogginlägg till exempel.

No comments: