Friday, July 27, 2007

Chem. Bros - Right here, Right now

Jag läste mr. Schulmans blog häromdagen (det avlånga Rikets mest lästa), och utöver att jag ogillade den så märkte jag att han egentligen inte skrev något. Han bara rapporterade vad han gjorde för stunden, typ drack dyr sprit eller skrev inlägg på ett slott (vad fan är meningen med att skriva om att man skriver i ett slott om man inte skriver mer än det? Eller har jag missat poängen, som 60 år gammal konst som anses modern?)

Hur som helst hade jag tänkt plagiera konceptet och plocka lite fler stammisläsare så att jag kan börja med GoogleAdSense och tjäna extrapengar;

Så, I skrivande stund sitter jag och skriver i ett vardagsrum. Jag har sällskap, och vi ser på en film. Hur intressant är inte det? Låt mig berätta om kedjan av händelser som kulminerat i detta:
Det började när jag vaknade i morse, 10.30, käkade frukost och drack ett glas juice. Läste ett kapitel Harry Potter innan jag åkte till gallerian och köpte lite hygiengrejer. Det tog 5 minuter, kvar hade jag 55. Med den tiden impulsköpte jag kläder (eller, egentligen köpte jag dom för pengar, men men...) Sen köpte jag världenns äckligaste halva espresso för 24 riksdaler. Blev av en händelse upplockad av Jaki, vi åkte till hennes vän Jes och tittade på när hon hängde upp tvätt på linan. Sen åkte vi tre hem, och jag drack en kopp god kaffe. Sen åkte vi till en elektronikaffär där jag köpte 50 blanka skivor för 60 kronor, för att fira det billiga inköpspriset impulsköpte jag även en skiva med klassisk indisk musik.

Vi fräste tillbaka till Jes där vi fortsatte vår planlösa dag. Vi satte på min nya skiva med sitarr pling-plonk, vilket ledde till en helt annan stämning. Jaki visade på sin balansfärdighet med en kvast, och vips stod vi där och balanserade bambustänger och lyssnade på konstig musik. I ett flöde av flummighet gick vi ut i trädgården för vidare akrobatik (jag gjorde en fräsig stå-på-huvudet-manöver som gav mig jätteont i axlarna) Sen åt vi mandariner som växte på ett träd. Jes mamma kom ut och berömde musiken och våra konster. Sen började hon tyvärr prata om praktiska saker som veckans göralista och annat trivialt, så jag och Jaki bestämde oss för att "make tracks" (åka hem). På vägen ut kom Jaki på att hon glömt en grej, och vände för att gå tillbaka in. Ut kom hon både med grejen och Jes. Vidare hem.

Väl hemma åt jag en munk med både choklad och tuttifruttiströssel. I soffan låg (ligger) Darcy och ser ut som en st. Bernard, eftersom 4 (!) visdomständer drogs ut ur hans mun igår. Jag han just logga in på bloggen för att berätta om allt det spontant fantastiska jag gjort, när dörren ringde. In skuttade Dave, och vips som det var fann jag mig i en kamp för mitt liv i soffan. Dave hade upptäckt att jag är kittlig som få. Lika snabbt som han och Jordan stormat in var dom borta, och kvar är jag, Jaki, Jes och Darcy, tittandes på film.

That was about it. Allt snack i min vänskapskrets om att vi måste bli mer impulsiva framstår som patetiskt svenskt i min nya värld.

Obs, ingen av nämnda personer knarkar. Oroa dig inte mamma..

No comments: