Monday, December 10, 2007

vingklippt skrift

halli hallo. Nu sitter jag och skriver po Faster Chrissies dator har i Adelaide. Forst av allt vill jag bara skryta lite med min utsikt, jag kan namligen sa fort som kreativiteten sinar flytta blicken 30 centimeter ovan skarmen och skada ut over havet for att invanta nasta ide. Ja sa sa coolt bor jag - skryt skryt skryt,

Jag tanker i alla fall inte bli langvarig (man far ju for fan bubblor i skallen av att skriva med ett sant har tangentbord). Dessutom ar jag hungrig som en annorektisk varg, och att det luktar skaldjurslasagne i hela huset gor inte saken baetter. Prognosen ar att den blir klar om 20-30 minuter.

Det var ocksa vad den var for 30 minuter sen.

Visste du att ett engelskt tangentbord har en speciell knapp for semikolon, men man maste halla inne shift for att fo ett vanligt kolon? Jag som trodde det bara var jag i hela varlden (och typ tvo poeter) som anvande semikolon.

Om tva veckor ar det julafton. For er. Jag far vanta en dag till. Undrar vad jag kommer gora den 24:e? Typ pilla mig i naveln och onska att jag i alla fall var hemma i mitt kok och att det var den 23:e, titta po julteve och stoka lite.

Jag skulle ju i och for sig kunna vara lite produktiv i stallet och forsoka klura ut hur jag ska losa detta problem: jag har lovat bort mig till 'A hidden valley in the Queensland hinterlands' klockan 12 den 26:e. Jag har for tillfallet valdigt lite aning om hur jag ska ta mig dit, mer an att jag behover go upp tidigt tidigt den morgonen...

Dagen efter juldagen reser jag bort for ett tag. 26:e till 2:a Januari ar det Woodford, darefter en natt i Brisbane (eller nat, typ) innan jag flyger till Christchurch, Nya Zealand. Dar kan jag med lite tur stanna till den 20:e/21:a for att flyga hem till Big Day Out den 22:a och se mr. De La Rocha slappa los po scen, och kanske till och med hinna med Carl Cox i nat talt.

Det kan alltso potentiellt bli 4 veckor ute po luffen, och det ar val formodligen det anda jag kommer skriva om fram tills dess. Det och hur skevt det ar att fira jul i stekande varme och langta efter att aka snoplanka.

For ovrigt sag jag nyss en helt grym aussiekomiker, Carl Barron:
http://youtube.com/watch?v=4D6Ccd0z6HQ&feature=related
- det har klippet ar helt random och jag har inte ens tittat po det, men jag kunde inte hitta det jag letade efter. I det klippet sitter han och spelar piano medan han berattar om nar han gick till en psykolog.
'How do you find your dad?'
- 'Well, I'd go DAAAD'
'What would you say if he was here today?'
- 'The bloody hell are you doing here?'
'What are you searching for in life?'
- 'A one-ended stick'

jaja, imorgon flyger jag tillbaka hem till fjallet, och hur najs Adelaide an varit (don't worry, jag kommer nog skriva nat langt om det aventyret) so ska det ando bli skont att komma hem och ladda om i tva veckor innan det bar av igen.

Kopa julklappar behover jag ockso gora...
/H

No comments: