Tuesday, December 11, 2007

startgropar eller bara en bombkrater?

yes yes, hemkommen från staten South Australia och har just fått alla brådskande affärer här avklarade (pussat flickan, stökat till i rummet igen, men dock inte hittat någon kudde att sova med. Ihoprullad handduk är inget bra substitut kan jag ju säga)

Så jag vaknade med en snäppet mer skev nacke, och illamående var jag till på köpet. Det första jag gjorde igår när jag kom hem var att skriva ner en lista över mina diverse to-do's och det första jag gjorde idag när jag vaknade var att fundera på hur många jag skulle få avklarade. Tyvärr vart jag helt överväldigad av den digra listan (så går det när man försöker vara strukturerad, då ser man ju bara hur mycket skit man faktiskt har att göra) så jag gjorde ingenting i några timmar. Efter två samtal till immigrationsmyndigheten bestämde jag mig att denna onsdag skulle bli en skrivandets dag.

På skrivaragendan står julbrev hem, blogg, och ett gammalt hederlig e-mail hem. Bråttom som fan är det med julbrevet eftersom det tar 10 dagar för det att komma fram. Jag har redan lite kasst samvete över att det kommer komma fram den 22:a. Dessutom känns det rätt brått med att skriva om Adelaide eftersom minnen tynar bort snabbare än man tror. Det vanliga mailet hem till päronen har jag ingen annan tidspress på mer än att vi inte hörts av på länge, så det är liksom jag själv som piskar mig framåt där.

Nä nu är det dags att ta tag i det här. Skriva om Adelaide tänker jag göra först eftersom det förmodligen kommer bli som en övning och uppvärmning inför mitt julklappsbrev, och jag tänker till och med vara så snitsig att jag skriver om det i ett annat inlägg - ibland är det ju ingen hejd på mig, jag vet...

No comments: