Sunday, December 23, 2007

anger management

vilket jävla svek! Jag är den enda i den här familjen som faktiskt gillar katten och klappar den då och då. Den får till och med ligga i mitt knä när den vill, trots att den är jobbig och försöker brottas med min laptop - så långt gick min kärlek till katten.

Igår snabbstädade jag min säng och såg verkligen fram emot att få krypa ner i min egna koj eftersom jag sovit lite varstans dagarna innan - speciellt eftersom jag bara sovit i en säng en kväll av flera. Altangolv (när jag var utelåst) och soffa har varit nivån annars. Gud vad skönt det skulle bli med min egna säng tänkte jag.

Jag kröp ner och en min av välbehag spred sig över mitt ansikte. Efter att jag vänt mig en eller två gånger började jag undra om det var fuktigt i min säng, för nåt var det definitivt. Hade jag spillt på benet i badrummet eller något? Jag undersökte med handen och ju större område jag strök efter desto blötare blev den. Det luktade inte gott. Mitt ben var blött.

Det blev soffan ännu en kväll för Hampus. Plockade med mig ett extratäcke och la mig där (fortfarande fuktig) i skinnsoffan. Friktionen mellan kattpissigt ben och läder gav upphov till ljud som väckte vår gäst som sov i den andra soffan, fast jag tyckte det var så synd om mig att jag faktiskt sket i det.

Kattjävel att pissa i min säng bara för att jag är borta några dagar alltså... Kattfan ska vara jävligt glad att jag åker bort i några veckor i övermorgon, för annars skulle den få smaka på lite Divine Retribution, 'cause I AM THE LORD - Samuel Motherfuckin' L skulle fan stämt mig för upphovsrättbrott om han skulle se min hämdaktion, så grymt hade det varit.

Men men, nu får man ju respektera julefriden och låta katten leva en liten stund till. Lucky bastard...

No comments: