Thursday, August 30, 2007

en pratstund

om det är en devis jag lever efter är det att inte gå och lägga sig när man är arg eller upprörd. Den går även att överföra till att blogga, jag var nämligen läskigt nära att länka till Katarina Zazzytororo-vad-hon-nu-heter (Alex Schulmans maka) och totalsåga hela hennes person och värderingar. Usch vad arg jag var. Kanske var jag inte så mycket arg på Katarina, utan mer på att så många läser henne och håller med om hennes dumheter: uppmuntrar henne att skriva dumma saker dom ska tycka. En nedåtspiral, eller vicious circle som det heter på mitt nya språk. Jag drömde min första dröm på engelska häromveckan.

Nä jag ska i alla fall inte bidra till fördumningen skrivs det i http://kattarsis.blogg.se/1188230775_min_nya_gradskiva.html

Ja, nu var det inte glorifieringen av dumhet jag skulle spy galla över sist, utan att något svin har rensat min väska på allt som gjorde den personlig: knappar och souvenirer i alla små obskyra fack (jag är imponerad över att illdådaren hittade alla) souvenirerna kunde vara sånt som obrukbara mynt, flygbiljetter och andra globetrottertroféer. Visst, hade jag haft mobilen i väskan och blivit av med den kunde jag köpt det, men varför i hela friden kunde inte gärningsmannen bara låtit allt värdelöst vara kvar? Sentimental value, hellooo??

Fy bubblan för ondska som Bimbo skulle sagt. Man ska banne mig inte ta det som inte givits till en...

Nä mina negativa brainwaves måste ha spridit sig, för nu blev katten jävligt cranky. Hon och jag som myste så mycket.

För övrigt har jag snaggat mig tillsammans med några andra pågar. En bonding-grej liksom, shits and giggles. (hujedamig vad mycket engelska som rinner in här) Ja hur som helst ser alla så annorlunda ut nu och hej och hå. Darcy har varit långhårig hela sitt liv, och nu är han snaggad = alla tycker han ser tre år äldre ut. Alla har någon sorts utlåtande att fälla, men vad säger folk om mig då?

'Du ser ut att vara van med det'. Liksom hur ser man ut att vara van med sin frisyr? Är det när man inte kliar sig i huvudet konstant eller letar speglar non-stop? Lustigt är det i alla fall, för jag är ju faktiskt van med snagg...

Nåväl, that's it for me for now. Det är inte så mycket som händer nu för tiden, lite slutspurt i skolan inför lovet som är 3(!) veckor bort. Hoppas nåt intressant att skriva om kommer upp snart, för jag skulle verkligen vilja skriva om det.

/H

P.S. Käkade just massor av indisk take-away (svenskan döööör!) och slogs av hur snarlikt maten hemma det smakade. Indisk smörkyckling -> pappas korv stroganoff, random indiskt kött -> ungersk gulasch... är inte det lustigt så säg?

P.S.2 Jag har skrivit en resumé som skoluppgift, och hur fel känns det inte att skriva om sina egna kvalitéer? Det är ju andra som ska berömma mig, eget beröm luktar ju som bekant skunk.

No comments: