Saturday, March 24, 2007

Jag är en förlorare

Ännu en lördag med strålande fint väder. Säga vad man vill om växthuseffekten, men under hälften av året kan man inte klaga. Däremot kan man ju förstås klaga på människor som drar alla möjliga tråkiga skämt om växthuseffekten, som var hemska redan innan de blev både tråkiga och töntiga.

Alla njuter av vädret på sitt sätt, vissa sitter inne i dammiga replokaler och svettas, andra försöker febrilt pilla in ett snöre i sina nya mp3-spelare så att de kan bära dom runt halsen. Jag gjorde det enda vettiga en vän kan göra när han blir frågad om han har några knep för sådant knep och knåp: jag frågade först varför i hela friden han spenderar tid på att applicera snöret på mp3:n, sen föreslog jag att han lika gärna kan skriva "Förlorare" på sin tröja och skita i snöret.

Vad gör jag idag då när det är så fint ute? Jag skriver blogginlägg, så jag kanske inte ska ha så många synpunkter på min vän och hans snörbekymmer. Men jag har dock varit ute med hundarna och njutit av den friska luften. Min ursäkt till innesittandet är att jag köpt ett skithäftigt datorspel med robotar som har laserkanoner. I mean they have friggin lazorrs attached to their hedz!

Fast imorn ser det ut som det blir till att klättra ute, något jag verkligen ser fram emot. Speciellt eftersom jag igår vann en jättefunktionell tröja i yogagrön färg som jag bara måste få användning för. Inte nog med det, den matchar också mina klätterskor.

Jag har en låt på gång som kan bli ganska bra också, everything is wonderfully fucking peachy at the moment. En liten kul grej är att jag har snackat lite med en engelsk underground drum'and'bass producent en del, och han hade ett verkligen få förunnat bekymmer; han producerade nämligen väldigt mörk och ångestfyll musik. Grova bassyntar, skarp diskant och en hel del ekande skrik och rop. Men han är också familjefar, har en son på 3 år eller något och han har en fru han älskar. Hur som helst beskrev han sitt bekymmer som "Life is too fucking peachy at the moment, I can't do any music". Sedan dess har jag blivit kär i frasen och försöker använda den så mycket jag bara kan.

Nåja, nu börjar det dra ihop sig till att ge min vän lite robotpisk i robotspelet.

No comments: