Wednesday, November 18, 2009

slangrensningen

verkligheten verkar ha återkommit efter en kort frånvaro över helgen, då mina föräldrar kom på besök. Det och lite ledighet gjorde helgen väldigt behaglig. Och innan verkligheten och dess måndag riktigt kommit tillbaka fann jag lite tröst i en jobbförmån som jag har, nämligen avsmakning och slangrensning.

hmm, skulle inte vilja googla på 'avsmakning' och 'slangrensning'...

avsmakningen har att göra med den nya meny som puben förärades med i tisdags. På söndagen så behövde vi nämligen provlaga allt det som är nytt (och sen äta upp det). Till detta passade vi på att rensa alla slangar som går mellan ölkaggarna i källaren och upp till kranarna på all öl som låg däri och inte gjorde någon nytta.

Sen kom det en måndag.

Dagarna har gått sen dess som man kan förvänta sig att de ska.

Någon gång igår efter att vi gått hem så pajade vårt kylskåp i köket, och idag fick jag rensa ut ungefär 50 kg rutten mat som behövde slängas. Chefen spottade och svor och jag diskade stinkande plastbyttor som eländet legat i, men ungefär när jag var klar så lugnade hon ner sig och accepterade att det faktiskt inte var mitt fel att allt skitit sig så illa.

Kanske lite kort i tonen men jag är trött och behöver skriva av mig det här, så att jag kan fortsätta med att leva mitt liv och fylla det med intressanta händelser utan att behöva känna att jag försummar att skriva om det som redan hänt.

No comments: