Saturday, November 7, 2009

custard donuts

"Hampus, varför kommer du tillbaka försenad efter din lunchrast?"
-"Jag satt och skrev ett blogginlägg från köksbordet."
-"Jaha, vad skrev du om då?"

Här skulle jag svara något i stil med:

-"Jag skrev om att det trillade socker mellan tangenterna och att jag var kladdig om fingrarna från mitt fika, och att det tog tid att både skriva ner det och torka upp det."

Såja, dagen är räddad.



Jag har lunchrast, så mycket är sant, men jag är inte försenad än. Och ja, jag åt en munk till kaffet men jag är ett renligt och rumsrent djur så det är inga problem med det heller. Jag drömde bara upp ett scenario så att jag skulle ha något att skriva. Vädret är precis som igår, bara lite finare. Jobbet är precis som igår, bara lite längre. Veckan är precis som den förra, bara att nu har jag fått lön.

Det var ju inte direkt ett två-siffrigt belopp jag tog med mig in i den här månaden som överskott från den förra, om man säger så, men nu har i alla fall alla i personalen blivit belönade för sitt jobb och det märks. Den ena rusar till puben på sin lediga dag, den andre ska ut och shoppa vid Brick Lane. Kvar står jag i köket med en fläckig t-shirt och ett smutsigt förkläde, och ser fram emot min lyxiga munk jag ska äta efter lunchen.

No comments: