Tuesday, October 27, 2009

knet

ja satan då nu börjar det förbenta knäet göra ont igen, helt utan uppenbar orsak. Så fort jag gör någon rörelse som innebär att knäet böjs i en vinkel mindre än 45 grader så sprakar skiten som en gaffel i mikron, men det är faktiskt rätt skönt tro't eller ej. Lite som när man knäcker till med en led som känts väldigt stel och oknäckt ett tag, bara att det händer med kortare intervaller än vad som är vanligt. Fast att det känns tillfredställande med ett högljutt knä gör mig nästan mer oroad än om det bara hade gjort ont rakt av konstant och inte gjort några ljud ifrån sig. Jag menar; om det för något bra med sig så kan man ju göra en dålig vana av det i motsats till om det bara är otrevligt. Vissa röker för att det kan vara lite najs trots en del medföljade inte-så-lite allvarliga bi-effekter, men skulle lungemfysemet inte komma uppblandat med nikotinkickar så känns det ju kanske inte lika lockande.

Knäet gör ont ett tag men sen så sprakar det till och känns okej - jag tror att spraket på något sätt inte direkt är boten till det onda utan snarare roten till det.

Men annars är det bra med mig.

Köpte ett par högtalare igår för mycket lite pengar och har redan börjat göra upp planer för att sälja dem dyrare när tiden är kommen att dra vidare från det här lilla rävgrytet. Jag går runt som ett barn inför julafton på jobbet och väntar på min lediga fredag, eftersom jag inte är så sugen på att göra mig ovän med någon i min omedelbara närhet genom min musik. För det första så har jag en viss förståelse om man inte är ett überfan av techno, men de flesta människor går att omvända, och för det andra så vet jag hur extremt enerverande det är när man bara hör dunk-dunk-dunk och inget annat runt det. För det är så det blir här i lägenheten när jag har högtalarna på - rispappersväggarna filtrerar bort allt ovan 500 Hz men lämnar kvar allt där under - och när klockan är tio på kvällen så antar jag att det är lite av ett socialt hara-kiri att börja motionera trumhinnorna. Jag menar jag kan ju typ höra när grannen i lägenheten ovanför går på muggen...

Men på fredag, hohoho, då har jag dagtiden på min sida

No comments: