Tuesday, April 17, 2007

obeständig

Jag har på sista tiden tänkt över hur ofta min mp3-spelare får störningar tack vare folks eviga kommunikation i sina mobiltelefoner när jag sitter på tuben eller bussen. Nu ska jag inte gnälla över att dom gott kunde ta sig en liten stund för sig själva istället för att pladdra på, men däremot att jag, som inte riktigt vill hoppa på teknologins framrusande tåg, känner mig lite oroad av alla signaler i luften.

Jag kanske låter paranoid, men om radiovågorna lyckas skjuta på elektronerna i mp3-spelaren så vet ju ingen riktigt vad som händer i kroppen. Betänk detta: hur länge har mobiltelefonen funnits? Tänk om det kanske tar minst 30 år innan symptomen visar sig, då ligger ju halva Sveriges befolkning ruskigt illa till vid 2027.
Bara som en liten tankeställare, inget illa ment.

För övrigt har jag börjat studera buddhism rätt mycket på sista tiden, och skulle vilja tipsa om en sida där flera theravadasuttor ur tipikakan är översatta till svenska från pali och engelska.
--> http://www.dhamma.se/buddha/22.html

I'm on quite the roll now, men det kommer inte hålla i sig.

No comments: