Saturday, April 28, 2007

jaegermeister

idag kom jag på mitt indiannamn: "Den Som Jagar".

Det motiveras med att jag kommit på mig själv med att konstant jaga efter något framför mig. När jag klättrar gör jag det med duktigare människor än jag, och jävlar i min lilla låda vad jag jobbar på att en dag knäcka dom. Jag umgås ofta med äldre människor, och på något sätt jagar jag även deras sätt att leva. Tyvärr har mina tre senaste flirtar brutalt tagit slut när jag inte haft samvete (vett?) att ljuga om min ålder... När jag gör musik jagar jag ständigt efter bättre resultat både musikaliskt och tekniskt...
_ and the list goes on.

Idag märkte jag i alla fall ett uns av resultat när det gäller klättringen. En gång för lite drygt ett halvår sedan satte jag upp målet för mig själv att klättra en viss svårighetsgrad, och började träna för att lyckas med det. Strax därpå insåg jag hur övermodig, alternativt orealistiskt, jag varit i mitt målsättande och sket i det. Idag slog det mig att jag inte bara klarat mitt mål en gång, utan tre. Schmack! Sen var jag en myggsnabel ifrån att klara mitt mer nutida mål när jag åkte och tränade direkt efter. Inte så lite illa så att säga.

Daft Punk - Celebrate, någon?

Äntligen känns det som att mitt kosmiskt stora tålamod betalat tillbaka lite...

No comments: