Sunday, August 30, 2009

undvik sömn; skriv en blogg

grymt störigt det här: jag minns inte exakt hur man ska koka ett ägg. Var det 6 eller 8 minuter som var perfekt för min smak? Började man räkna från att vattnet kokar eller det att ägget är ilagt? Spänningen är enorm.

Som en liten parentes kan nämnas att jag häromkvällen råkade hamna på Barfly för andra gången i mitt liv (jag och två andra vänner hade vägarna förbi där för några år sedan och jag tror att det blev min första klubbkväll någonsin faktisk). Stället var sig likt i alla avseenden, förutom då kanske att det nu är förbjudet att röka inomhus samt att klientelet kanske är liiite mer städat än när vi var där. Eller så kanske jag hade vuxit ifrån grodperspektivet så att säga. Dom spelade 'Nobody Cares About the Young Ones' även denna kväll, ca. 3 år senare, och nostalgin var enorm.

På vägen hem därifrån så kom en mystisk man upp till mig och vilje sälja glowsticks. Inte för att jag är riktigt säker på vad som hände men nu sitter jag hur som helst med ett självlysande armband runt vänster handled. Han verkade totalt jätteolidligt bajsnödig han försäljaren, speedad som fan var han och bara "kom igen köp en glowstick kom igen kom igen då". Jag övervägde transaktionen för en sekund medan han såg ut som att marken var glödande kol, det som avgjorde till fördel för lyspinnen var tanken på Charlie the Raver och vilken kick han får av sina glowsticks. Dessutom var det en bonus att bli av med allt mynthagel. Jag började räkna pence för pence, men jag blev avbruten av försäljaren som utbrast "jaja för fan det där räcker typ", tog pengarna och skyndade därifrån. Slängde en lila glowstick över axeln.

Jag fick en lila men ville ha en grön. Orättvisa värld.


För övrigt så går jag som en katt som het gröt och väntar på att vi ska flytta ut ur lägenheten som vi bor i nu, eftersom att det kommer att efterlämnas lite skönt loot till mig - ser fram emot skafferivaror, handdukar och i princip allt möjligt annat man kan hitta härinne. Funderar lite på att plocka med mig de fula gardinerna till mitt nästa ställe. Undrar hur vi gör med barskåpet?

Jag var och hälsade på i min nya lägenhet häromdagen också. Det kändes som en bra idé att kanske ha visat upp sig lite innan man kommer kånkades med sina prylar, och det visade sig vara så uppskattat att jag gjorde så att jag till och med fick ett glas juice i belöning. Sweet. Hur som helst så blev jag informerad om att försöka hålla fönstren stängda när jag inte var hemma, eftersom hon som bott i rummet innan mig hade fått sin laptop snodd p.g.a. ett öppet fönster. Hmmm...

Snart dags att knata till jobbet och gå förbi två av Camdens inofficiella sevärdheter, i alla fall i min värld; den första är den mystiska skylten som sitter till synes slumpmässigt utplacerad på en stor mur. Den är gul och stiliserad, typ som en caution-wet-floor-skylt, fast dess budskap är lite mer enigmatiskt och lite mindre handgripligt (fast fortfarande ytterst relevant här i livet):
'Warning: Death'
Bilden är en man med portfölj som blir träffad av en liten blixt i sitt bröst. Det ger mig en tankeställare, everytime.

Nästa sevärdhet är mannen som sitter vid ett bord på ett café nära där jag jobbar. Han sitter alltid framåtlutad och med benen i kors och röker rullcigg från en grön påse, och till synes gör han detta på heltid som en annan krigsveteran (brukar i mina fantasier inte alls utesluta detta). Den senaste veckan har han suttit där både klockan 10 när jag går till jobbet och klockan 22 när jag går hem. Good job man, du förbryllar mig maximalt.

No comments: