Monday, August 24, 2009

lägenheten

mama mia, what a day...

http://www.youtube.com/watch?v=HU2ftCitvyQ
den här låten är soundtracket till när min kropp sjunker ner i slowmotion på den lilla grå stolen framför min dator och jag andas ut ett segerandetag,

jaja, kom just hem efter att äntligen ha lämnat över en massa pengar till min nya landlord (värd?) för att få tillgång till ett rum i en av hans lägenheter, och för att göra en lång historia kort så kan vi säga att jag gått och oroat mig över detta i flera dagar nu eftersom att det handlat om en rätt stor summa pengar för hyra och förskott. Igår kväll så var jag tvungen att avbryta mig mitt i en msn-konversation med en polare bara för att bara skamskölja lite tourettesvatten över hur sketen min situation var för honom, det skulle inte fått mvg i grammatik men känsla och inlevelse står över sådant. Och så imorse när jag bara skulle göra det sista ledet i ekvationen - överföra pengar på swedbank.se - innan jag kunde gå till jobbet, jobba, ta ut pengar ur bankomat och betala för mig så höll jag på att sätta frukosten i halsen. Swedbanks fucking hemsida vägrar att fucking fungera. Allt annat fungerar fint - internet går till och med fort för ovanlighetens skull - men när jag vill gå in på swedbank.se för att sköta mina finanser så frågar ie om jag kanske har problem med min uppkoppling eller om jag har skrivit in fel adress.

NEJ DET HAR JAG INTE.

HAR DU?

Om jag inte hade betalat idag så hade hela dealen rykt och jag torskat det förskott jag redan betalat. Satan så gött det är att sjunka ner och andas ut. Öppna en liten seger-Tyskie. Lysna på The Make Up The Break Up av Bruno Pronsato. Skriva hur lättad jag är här.

Så nu har jag hur som helst nycklar till två olika lägenheter... kanske borde gå å introducera mig för folket i den andra snart.

Ärsch jag presenterar mig på min inflyttningsfest

No comments: