Monday, August 17, 2009

teologiska resonemang, bl.a.

finns det något roligare än att misshandla sin dygnsrytm? Sitter och dricker kaffe medan jag väntar på att tvättmaskinen ska tvätta klart mina kläder. Det vore skönt om den gjorde det någon gång idag, fast det känns inte så troligt eftersom vi får ett nytt kalenderdatum här om 30 minuter... Sen återstår bara att hoppas att kläderna torkar tills imorn också eftersom jag behöver dom på jobbet.

Om man tycker det är roligt att bruka våld på den cirkadiska rytmen så måste jag också rekommendera att göra saker och ting på svåra och omständiga sätt istället för lätta och hanterbara. "Tvätta på min lediga söndag?" Nej jag tar skiten på måndagkvällen när jag kommer hem klockan 22 istället. "Köpa frukostflingor och mjölk på vägen hem?" - Nej jag gör det... typ på vägen till jobbet imorn.

Jag är helt och hållet övertygad om min lämplighet att styra världen som enväldig härskare.

I och för sig så känns exemplen ovan mer som exempel på prokrastination än något annat. Procrastination is just like masturbation, it feels really good but sooner or later you realise that you have just fucked yourself. Ty med detta i åtanke skriver jag detta blogginlägg ikväll istället för imorgon, imorgon, imorgon..

En sak som är jävligt skön på jobbet är att prokrastination inte är ett alternativ. Får man en beställning på x olika tallrikar så är det underbart uteslutet att tänka "jag gör skiten sen". Det tog mig inte många gånger att inse det, men vad jag tycker mig börja skönja nu är ett mönster. Någon slags gudomlig hand som arbetar i bakgrunden och drar i våra marionettetrådar - så fort jag bestämmer mig för att äta pommes frittes istället för att diska så kommer en grupp på 23 kinesiska turister som alla ska ha fish and chips exakt fucking samtidigt, men när Mark (som för att uttrycka det lite flummigt kan kallas för min "faddersfigur") gör något liknande går han helt och hållet fri från gudomliga hämdaktioner. Förutom när han går ut för att rulla och röka en cigg, då kommer ze germans och för blitzkrieg i baren och ska alla ha ditt å datt att käka med Becks i stopet till.


tänk dig Kif-sucken så fort Mark sträcker sig efter tobakspåsen

Jag är av den bestämda åsikten att det finns något ovan oss som vakar över våra liv, styr över våra öden, och bestraffar oss för våra personliga brister.

Små personliga gudomligheter, typ som små totemdjur som hatar oss eller nåt.

Tvättmaskinen pustar fortfarande på.. toppen

No comments: