Sunday, June 24, 2007

Mozilla Fucking Firefox

Recap: vi käkade pizza. Vi spelade boule. Vi hade trevligt. Vi gick hit och såg en film. Nu har min dator mer virus än en oblyg jänta på hultsfred.

Grejen var att min vän hade bränt ut en film som vi skulle se på min dator. Givetvis fungerade inte min mediaplayer, och eftersom jag ville få igång filmen så fort som möjligt hafsade jag ihop en lösning, en lösning som hette DivX-media player.

Jag brukar vara lugn och metodisk när jag installerar nya program, alltid nogrand med att inte tacka ja till Google-bar och sån där skit. Nu misslyckades jag ju i all hast med det, och får skriva blogginlägg med Mozilla Firefox: internetläsaren alla självutnämnda nördar använder för att den använder RFSU-protokoll och går på tjing-tjong server och fan vet vad.
Gå och lägg dig.

Jag är mer än konservativ när det gäller det mesta, och när någon girig jävla datanisse byter min internetläsare på pin tjiv kokar det inombords mig. Visst, visst har jag mig själv att skylla, men det är ju typiskt att det ska vara så. Usch, så här hade det aldrig vart med Persson vid rodret till den svenska skutan.

Nu tror jag att jag fått utlopp för tillräckligt mycket ilska för att kunna ta itu med det här problemet lugnt och systematiskt.

Men men, det är väl bara en yttring av balansteorin: ha en trevlig kväll och få din dator kapad av fientliga främlingar. Jag som just börjat tappa tron på balansteorin.

Nu är det 10 dagar kvar tills jag åker till Australien.

1 comment:

Anonymous said...

elektronie sigareti ego-t atomizer quantity discount - [url=http://www.theyoungsea.com/my-ideas/5482 ]ego-w atomizer free shipping [/url] - electronic cigarette starter kits [url=http://www.students-sites.com/students-sites/how-does-an-e-cigarette-work-ego-w-vs-ego-c ]ego-w atomizer free shipping [/url]