Saturday, August 9, 2008

uppvärmning inför kalla hösten

Även döda hundar förtjänar sommarlov.
Nu tror jag att det börjar bli dags igen, fast jag måste säga att det var det ruggiga vädret tidigare i veckan som fick mig att engagera mig i det här med att skriva igen. Att blogga mitt i solskenet känns liksom som en syssla man inte får mycket pluspoäng för. Men tro för all del inte att jag inte sitter vid datorn när det är sol bara för det, det är bara så att man inte har det ändaste minsta lilla att skriva om. Inte för att jag har det nu heller, men ändå.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=813463

Jo den här artikeln spurrade väl på mig lite också, coolt mysterium, fast DN verkar inte ha så mycket koll - antingen har korrekturläsaren försummat sitt jobb eller så har de lite väl lättvindigt accepterat den Australiensiska domstolens domslut över vilket scenario man ska ta för troligast: I scenariot som domstolen målade upp med stöd av bevisning från båten faller en av bröderna i vattnet när han försöker lösgöra en lina som fastnat i propellern. Den andra brodern faller i när han försöket hjälpa mannen. Kapten Batten försöker då vända båten för att hämta sina vänner men en stark vind får tag i bommen som med full kraft knuffar Batten över bord.

Hur fan faller man i när man försöker lossa en lina ur propellern? Så till vida lyxkatamaranen drivs av en utombordare så är det nåt fishy i görningen. Dessutom återfanns aldrig de "drunknades" kroppar. Fan att Disney la ner Räddningspatrullen för jag tror bannemig att de är de ända som kan lösa ett mysterium av denna kaliber. Eller Mythbusters kanske... Å så slänger vi Janne Josefsson på domstolen som man får mörkningsvibbar av.

"Spökkapten Batten" låter ju inte direkt skräckinjagande heller.

En annan lycklig racka får ju lov att börja skolan om sisådär 10 dagar nu och det tycker han ska bli helt fantastiskt. Han saknar ord för det, vad de gamla turkosa korridorerna kommer lyfta upp honom, vad imponerad han kommer bli av alla mackapärer och mollijoxer utanför fysiksalen och vad trött han kommer att bli på att berätta sin gamla story om och om igen. Redan är planen smiden att säga att jag inte vill prata om mitt föregående år men antyda ungdomsanstalt, narkotikabrott och misshandel. Det lär väl avskräcka även den mest osmidige detektiv att fråga.

'Å men det måste väl ha varit fantastiskt i AUUUWWStralien?', eller min personliga favorit som någon lite hastigt frågar på bussen: 'Jaha hur var det då?' - 'nä det var väl rätt najs, fast glassen smälte rätt fort'. Nästa gång ska jag fan svara att jag blev deprimerad och sen fick hudcancer.

Asså visst det är väl kul att folk frågar, men jag måste ju säga att jag kan känna mig lite förringad som människa när alla mina åsikter och uppmärksammanden får komma i skymundan för ytligare diskurser. Jag har väldigt viktiga åsikter och mycket spektakulära uppmärksammanden att göra som till skillnad mot Australien inte kvalificerar sig in som artiklar på wikipedia. Läs artikeln där innan du frågar om det var "najs" i Australien.

Och först på pr-sidan:
Orange Orange & Triple Gash,
- håll ögonen öppna för det namnet kids, men också på en kommande klubb på Gamla Helena jag tror kan bli rätt intressant...

No comments: